Thursday, September 25, 2014

Elu Sydneys

Siin Sydneys on lennujaama ja hostelite vahel loodud süsteem, et kui ööbid hostelis vähemalt 3 ööd, saad bussiga tasuta hostelisse. Teisipäeval saimegi 10 ajal hommikul lõpuks sealt minema, kuid hostelisse saime alles kell 14 check-innida. Viskasime oma 100 kilo kohvreid kuhugi piimaokse järgi haisevasse keldrisse ära ja läksime linna peale tuiama. Käisime kohe kõik Opera housed ja Harbour bridged läbi, jalutasime parkides ja kohustuslik mäkitiir. Eined on siin kuskil 7-10 dollarit, aga odavamalt ka mujalt ei saaks. Hostelituba on jubepisike teine, voodi ülikõva ja vedrud suruvad roiete vahele. Ärkame ka iga hommik kuskil 6-7 ajal, sest aknad on olematud ning kõik prügiautod ja politseisireenid undavad sisse. Vahepeal oleme käinud kahte autot vaatamas. Autod muidu enam vähem, aga mõlemal on lihtne viga olnud, mille Eesti parandaks ise mõne tunniga ära, aga kellel seda aega ja raha siin on. Jama see ka, et ei raatsi väga rongiga sõita ja saame vaadata ainult neid autosid, mis meist max 5 km ümbrusesse jääb ja jala ära kannatab käia, kuid neid on siin ülivähe mis max 1500 maksaks. Täna siis sõidamegi paarkend kilti kesklinnast välja ja lähme Parramatta roadile, kus on mitmeid auoaedasid ning loodame juba autoga tagasi tulla.
Eile sai Erko ühel juhuotsal ka käia ja värvis kuskil põrandaid. 4 tundi tööd ja 100 dollarit taskus. Pole paha, aga muidu pidi Sydneys keskmine tunnitasu 30 dollarit olema ja üleüldse kõige kallim linn Austraalias olema. Tahakski juba varsti minema siit saada, sest raha sulab ja täna nigunii viimane öö hostelis. Ilmselt saame mõneks ööks kuskil 20 km kesklinnast Rockdale ühe eestlase juurde ööbima. Kui auto käes, peab vähe aktiivsemalt tööd otsima ja siis saakski lõpuks Sydneyst leegid teha.
Eile käisin veidi ka linna peal hängimas, kui Erko raha teenis. Käisin Paddy's Marketil, mis on nagu meie Sepa turg. Esimese minuti jooksul suudeti mind juba massaažitoolile tõmmata ja pool taevalikku minutit ühte õlga mudida. Pidin mõnu kätte ära sulama, kui juba tõsteti suur hinnatahvel mu ninaette ja vaikselt juba massaažilauale lükati. Suutsin veel aru pähe võtta ja raske südamega kiirelt minema joosta, sest ei jäänud palju puudu, et oleksin päriselt ka olnud nõus 17 dollarit selle massaaži eest maksma. Siiamaani meenutan mõnutundega neid jumalikke 30 sekundit. Ülejäänud aja lihtsalt magasin hostelis, sest väljas oli nii hirmus torm ja äike ja uni oli niii suuur. Sydneys on ilm muidu niiiii palaaav. Sydneys on ilm muidu niiiii külm. Suve silmad, talved küüned, ma ütlen. Õhtul käisin poes ka ja tegin oma arust nii mõistlikke soodsaid oste, et õhtul vahelduseks nuudlitele (pärast esimest nuudlirooga oli kopp juba nii ees) mõnna roog teha. Aga ennäe imet, köögis toimus mingi tore üritus, kus sa tasuta kana ja riisi. Nämma nämmaaa, tasuta söök!
Huvi pärast teile mõned Sydney kesklinna toidupoe hinnad ka (ikka need soodukaga kõige odavamad valitud):
1 AUD=0,64 EUR
kilo apelsine - 2.98 dollarit
kilo kartuleid - 2.98
kilo rohelist paprikat - 2.50 (punase kilo oli kuskil 8-9)
kilo tomateid - 9.58
kilo valget sibuat - 2.98
kilo küüslauku - 18 dollarit
kilo kanakoibasid  - 3.98 (lasti juba 10 minutiga külmkappist rotti, olen kurb ja näljane)
kilo ülejäänud lihasid - 20-40
kilo vorstikesi - 6 (niiet mõttekam ikka head kana osta)
liiter vett - 1
nuudli 5-pack - 2.70
12 muna - 2.99
kilo jogurtit - 3.80

Tegelikult on hinnad ikka 2-3 korda kallimad, aga ma lihtsalt otsin kuskilt poenurgast kõige odavamad valikud.

Kui veel autost rääkida, siis pidin ära surema seal tagaistmel, kui Erko proovisõitu esimese autoga tegi. Esimest korda automaadiga, esimest korda vasakpoolse liiklusega. Püha jumal lihtsalt! Terve aeg vastassuunas ja põhimõtteliselt pidurit ja gaasi korraga, sest sidur oli ju kadunud ja järsud pidurdused ja peaaegu parkivatele autodele sissesõitmised ja elu käis silme eest läbi. Sõit kestis kuskil 2-3 minutit. Ma ei kuuujuuta ettte, kui me täna auto saame, siis kuidas me tervelt linna tagasi jõuame. Andku jumal meile armu!
Veel lennujaama tsilli. Üritasin sooja saada

Matkasell valmis minema

Niisama katedraal

Säänseid linde siin igal pool

Torn

Kätlin ja purskkaev

Palmid, palmid, eksootilised palmid igal pool

Kaktused kah

Hosteli minituba

Vaade hostelist

Pilvelõhkujad igal pool

Pole üldse ilmale vastav riietus, toooohot

Jälle need kaunid palmid

Kätlin suure puuga poseerimas. Siuksed puud siin igal pool ainult ongi

Big city life

Käisime üle Harbour bridge Põhja-Sydneys autot vaatamas

Erko esimene tööots

Täna veel viimast päeva netti ja elamist. Homme kell 10 hommikul oleme oma kohvritega keset linna ja pole aimu, mis elu toob. Celavi